Consiliul de administrație
Consiliul de administraţie este format din 7 membri, reprezentanţi ai sectorului privat şi public, dintre care unul deţine, prin rotaţie, funcţia de preşedinte.
Consiliul de administraţie este organul de conducere al Fondului Român pentru Eficienţa Energiei, printre diferite competenţe şi atribuţii intrând şi aprobarea cererilor de finanţare a investiţiilor în eficienţa energetică ale potenţialilor clienţi, în baza propunerilor avansate de către comitetul de investiţii.
- Andrei CECLAN Președinte
- Oana Maria STOENESCU Membru
- Gheorghe ŢUCU Membru
- IULIAN VOEVOD Membru
- Mihai CATUNEANU Membru
Comitetul de investiții
Comitetul de investiţii este constituit din 3 persoane cu calificare tehnică, economică şi experienţă în analiza de credite.
Participarea la şedinţele comitetului de investiţii se face prin desemnarea, prin rotaţie, a unuia din colectivul celor opt experţi în domeniul tehnic şi în domeniul financiar, constituit prin hotărârea consiliului de administraţie.
La fiecare din şedinţele comitetului de investiţii, care cuprinde, în mod obligatoriu, doi experţi în domeniul financiar, mai participă doi membri ai consiliului de administraţie, desemnaţi de către acesta.
- Ştefan GADOLA Membru
- Dumitra MEREUŢĂ Membru
- Ioana CĂLINA Membru
- George DARIE Membru
- Mircea GAVRILIU Membru
- Petre GHIBU Membru
- Virgil MUŞATESCU Membru
- Ana TELIŢOIU Membru
- Şerban ŢIGĂNAŞ Membru
- OANA MARIA STOENESCU MEMBRU CA
Executivul fondului
Executivul fondului este alcătuit din 5 persoane, respectiv directorul executiv, directorul financiar, economistul I, economistul II şi secretarul economic. Directorul executiv, împreună cu directorul financiar asigură desfăşurarea activităţilor curente ale Fondului Român pentru Eficienţa Energiei.
- ING. ADRIAN GHITA director executiv
( EMBA ) - Ec. Adriana COVALCIC director financiar (expert CECCAR)
- Ec. Ioana ION economist I (expert CECCAR)
- Ec. Ştefana CHIRU economist II
Administratorul fondului
- DR. ING. CORNELIU GH. ROTARU administratorul fondului
Administratorul Fondului, selectat în conformitate cu procedurile Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, poate fi persoană fizică sau juridică, română ori străină, drepturile şi obligaţiile acestuia fiind detaliate în contractul de management încheiat cu Fondul.
Administratorul de Fond deţine responsabilitatea tuturor aspectelor legate de investiţiile Fondului şi răspunde pentru crearea portofoliului de proiecte pe baza căruia se realizează care permite Fondului să se auto-finanţeze.
Aceasta are capacitatea managerială şi de expertiză financiară necesare desfăşurării corespunzătoare a activităţile de identificare de clienţi şi proiecte noi, de analiza tehnică şi financiară a proiectelor, precum şi a bonităţii clienţilor, de identificare şi atragere de cofinanţatori ai proiectelor de investiţii în domeniul creşterii eficienţei utilizării energiei, principala misiune fiind aceea de pregătire a dosarului de finanţare în vederea încheierii contractului de împrumut.
Responsabilitățile Administratorului de Fond
Pregătirea unui plan de afaceri al Fondului, incluzând dezvoltarea unei politici detaliate de investiţii, care face obiectul aprobării de către consiliul de administraţie, realizarea unui studiu de piaţă şi elaborarea unui plan de colaborare între instituţiile locale/parteneri, în scopul consolidării resurselor financiare/lichidităţilor iniţiale, prin care să se asigure că Administratorul Fondului este informat în legătură cu oportunităţile de investiţii. Planul de afaceri trebuie revizuit anual.
Raportarea periodică către Consiliul de Administraţie, după caz, referitoare la evoluţia portofoliului de proiecte, a perspectivelor de investiţii viitoare sau a altor progrese semnificative.
Identificarea de proiectele de investiţii şi emiterea de recomandări pentru investiţii:
- conduce activităţile promoţionale şi caută clienţi/proiecte noi
- monitorizează si evaluează proiectele;
- efectuează conştiincios analizele tehnice, riscurile financiare şi de credit;
- determină structura clară a investiţiilor, incluzând mărimea investiţiei, angajarea fondurilor, natura beneficiului pentru Fond;
- pregăteşte condiţiile financiare si pachetele tranzacţionale (o lista a documentaţiilor propuse trebuie inclusa în propunerea tehnică);
- recomandă anumite propuneri de investiţii Comitetului de Investiţii;
- colaborează cu Comitetul de Investiţii pentru îmbunătăţirea anumitor tranzacţii.
Negociarea şi finalizarea contractelor de finanţare şi angajarea plăţilor către clienţi (Fondul deţine responabilitatea efectuării tuturor plăţilor, inclusiv către clienţii săi).
Administrarea portofoliului:
- asigură şi angajează plăţile/rambursarea plăţilor făcute;
- monitorizează performanţele portofoliului şi concordanţa portofoliilor companiilor cu contractele de finanţare încheiate şi porneşte acţiunile de remediere a problemelor apărute, dacă este necesar;
- prezintă Consiliului de administraţie raportul trimestrial al performantelor, inclusiv al nivelelor investiţiilor făcute, a perspectivelor pentru investiţiile viitoare sau a altor progrese semnificative.
Coordonarea şi conducerea consultanţiilor şi a furnizorilor angajaţi pentru următoarele tipuri de asistenţă acordată administratorului Fondului în vederea atingerii obiectivelor sale:
- analiza tehnică şi de inginerie;
- asistenţa juridica;
- inspecţia, evoluţia şi monitorizarea mediului;
- servicii de acordare a împrumuturilor, inclusiv de colectare;
- contabilitate;
- marketing;
- analiză şi structura financiară;
Furnizarea de sprijin Fondului pentru atragerea de investitori în special din sectorul privat, pentru a investi, împreună cu Fondul, în oportunităţile de eficienţă energetică care vor fi identificate, cel puţin prin dublarea fondurilor existente pentru investiţii:
- identificarea potenţialelor surse de co-finanţare din sectorul privat pentru tranzacţiile Fondului;
- dezvoltarea aranjamentelor de co-finanţare;
- negocierea plăţilor/taxelor şi a altor condiţii pentru co-finanţare;
- îndeplinirea sarcinilor faţă de co-finanţatori, stabilite prin contracte de co-finanţare, dacă acestea există;
Evaluarea performanţelor portofoliului şi dezvoltarea unei strategii pe termen scurt, care să includă dezvoltarea unor noi produse, atragerea de noi clienţi din sectoarele economice care nu au fost încă acoperite precum şi alte potenţiale diversificări.
Administrarea Fondului Român pentru Eficiența Energiei
Administratorul Fondului este asistat de o echipa formata din 4 specialisti, care cuprinde: administratorul Fondului, specialistul marketing – comunicare, analistul financiar si expertul in eficienta energetica.
- DR. ING. CORNELIU GH. ROTARU administratorul fondului
Clădirea Strauss, str. Johann Strauss nr. 2A, etaj 6, sector 2, ROU – 020312 București
tel.: 021 233 88 01
fax: 021 233 88 02
email: corneliu[punct]rotaru[@]free[punct]org[punct]ro - Ec. Anca – Mihaela FODI analist financiar senior
Clădirea Strauss, str. Johann Strauss nr. 2A, etaj 6, sector 2, ROU – 020312 București
tel.: 021 233 88 01
fax: 021 233 88 02
email: anca[punct]fodi[@]free[punct]org[punct]ro - expert investiții eficiență energetică
Clădirea Strauss, str. Johann Strauss nr. 2A, etaj 6, sector 2, RO – 020312 București
tel.: 021 233 88 01
fax: 021 233 88 02
email: office[@]free[punct]org[punct]ro - PhD CATALINA-MARIA ROTARU Marketing - Comunicare
Clădirea Strauss, str. Johann Strauss nr. 2A, etaj 6, sector 2, ROU – 020312 București
tel.: 021 233 88 01
fax: 021 233 88 02